Lucia ABBAMONTE
Insegnamento di LINGUA INGLESE
Corso di laurea magistrale in INGEGNERIA CIVILE
SSD: LINGUA
CFU: 6,00
ORE PER UNITÀ DIDATTICA: 48,00
Periodo di Erogazione: Primo Semestre
Italiano
Lingua di insegnamento | Inglese |
Contenuti | Attività di ascolto, lettura, conversazione, analisi linguistica, utilizzando websites didattici(vedi sotto). |
Testi di riferimento | Materiali online selezionati durante il corso da : |
Obiettivi formativi | Aiutare gli studenti a raggiungere una competenza linguistica in Inglese di livello B2/C1 in Inglese, secondo la Common |
Prerequisiti | Prerequisiti Minimi: Conoscenza dell'Inglese a livello A2 per le abilità audio-orali e B1 per la lettura e comprensione. |
Metodologie didattiche | Attraverso un approccio funzionale/comunicativo e CALL (Computer-assisted language learning), si promuoveranno attività comunicative circolari (listening- watching, reading-speaking, composing/writing), e si procederà dall'utilizzo sia di websites didattici e divulgativi sia di articoli di riviste scientifiche, preferibilmente proposti dagli studenti e/o concordati con i docenti di altre discipline (Content Based Language Learning). L’ambiente didattico multimediale faciliterà lo sviluppo delle abilità audio-orali e l’organizzazione di esercitazioni individuali e di gruppo, volte anche a facilitare l’acquisizione di multimedia literacies, e delle abilità di presentazione di contenuti/informazioni scientifiche, e di negoziazione. Secondo disponibilità di risorse umane, le attività didattiche saranno integrate da esercitazioni guidate da un CEL. |
Metodi di valutazione | Le competenze acquisite dagli studenti saranno verificate oralmente attraverso: |
Altre informazioni | Ulteriori informazioni saranno fornite durante il Corso. La frequenza è assolutamente necessaria. |
Programma del corso | Ingegneria civile |
English
Teaching language | English |
Contents | Reading/listening and comprehension activities, language analysis, conversation (utilising websites for language learning. See below). |
Textbook and course materials | Online materials from : |
Course objectives | The achievement of B2/C1 linguistic competence in English, according to the Common |
Prerequisites | Minimum prerequisite: A2 English competence for speaking and listening skills; B1 English competence for reading and comprehension. |
Teaching methods | Through both the notional –functional - communicative approach, and computer-assisted language learning (CALL), reading and comprehension activities and (oral/written) discussion of both popular and scientific articles will take place. The multimedia learning environment can facilitate the development of audio-oral skills and the framing of both individual and small-group activities as well as the discussion and elaboration of student-selected materials, to be chosen together with the professor of engineering subjects (Content Based Language Learning). A major focus will be on the ability to present/negotiate scientific information by using specific vocabulary. The activities will be supported and integrated by training sessions lead by a language assistant, if available. |
Evaluation methods | The students' learning outcomes will be assessed through an oral discussion (read aloud, translate, ask and answer questions; discuss) of the course materials: |
Other information | Further information will be given during the course.Participation to the course is mandatory. |
Course Syllabus | Civil Engineering |