mail unicampaniaunicampania webcerca

    Lucia ABBAMONTE

    Insegnamento di ENGLISH FOR SCIENTIFIC DISSEMINATION AND APPLIED LINGUISTICS 2

    Corso di laurea magistrale in PSICOLOGIA DEI PROCESSI COGNITIVI

    SSD: L-LIN/12

    CFU: 2,00

    ORE PER UNITÀ DIDATTICA: 16,00

    Periodo di Erogazione: Secondo Semestre

    Italiano

    Lingua di insegnamento

    INGLESE

    Programma del corso

    PROGRAMMA E PROVA D’ESAME:
    La valutazione avverrà attraverso un colloquio orale in Inglese articolato in base al programma del corso (qui di seguito esposto).

    PRESENZA OBBLIGATORIA.
    Programma del corso:
    - Articolo in Inglese a scelta fra quelli indicati nei programmi degli altri insegnamenti del corso di laurea specialistica;
    - Modulo 8 dal libro di testo English for the Sciences of the Mind and the Brain. Neuroscience/s, Cognitive, Linguistic and Social Studies, di L. Abbamonte, e O. Petillo, Edizioni Maggioli (Apogeo) 2015 (già in uso alla triennale). I links alle attività esercitative on line sono disponibili a: http://www.apogeoeducation.com/english-for-the-sciences-of-the-mind-and-the-brain.html
    - Materiali esercitativi dai siti didattici sotto indicati (e/o da altri di preferenza dello studente), inclusi listening exercises. Si raccomanda di portare all’esame i testi degli esercizi di grammatica svolti (almeno 2 per ogni tempo verbale). Inoltre, sarà richiesta la lettura a voce alta dei testi di 4 listening exercises, di cui lo studente deve fornire il testo stampato, selezionati fra quelli disponibili sul sito http://breakingnewsenglish.com/listening.htm o da altri siti a scelta dello studente (ad es: inserire ‘English listening exercises’nella barra di Google e scegliere il livello adeguato per ulteriori esercitazioni, oppure v. sotto)
    e 4 da
    http://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/features/6-minute-english

    Risorse elettroniche (free on line)
    GRAMMAR
    http://www.ego4u.com/
    http://www.perfect-english-grammar.com/
    http://www.englishgrammarsecrets.com/
    COMMUNICATION AND WRITING
    http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/
    http://vlc.polyu.edu.hk/academicwriter/
    PRONUNCIATION
    http://howjsay.com/
    http://fonetiks.org/
    LISTENING
    http://www.speakuponline.it/
    http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/general/sixminute/
    http://breakingnewsenglish.com/listening.html

    "Gli studenti dovranno portare agli esami copia stampata, sottoscritta e datata del loro programma d'esame e tutti i materiali d'esame stampati ed in ordine"

    ‘Link per gli studenti che vogliono iscriversi al corso English for Scientific Dissemination and Applied Linguistcs 2 Lab.opz.’
    https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a0923e5f45e084c27b9a4dd2b3538b67d%40thread.tacv2/conversations?groupId=569dc0a0-0fbc-4b7c-9a9a-7c130f7ab8ce&tenantId=8f547aef-14d7-49ca-a4d4-51a6c5cb92c1

    English

    Teaching language

    English

    Course Syllabus

    PROGRAMME AND EXAM:
    The students' learning outcomes will be assessed through an oral discussion (read aloud, translate, discuss) of
    the following programme:
    Exercises from the
    WEBSITE
    below, especially listening exercises (at least 4 from
    http://breakingnewsenglish.com/listening.html). Print the downloadable versions (‘Minilesson’) and bring them with you for the exam
    ination and 4 from:
    http://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/features/6-minute-english

    Module 8 from the textbook
    English for the Sciences of the Mind and the Brain.
    Neuroscience/s, Cognitive, Linguistic and Social Studies,
    di L. Abbamonte, e O. Petillo,
    Edizioni Maggioli (Apogeo) 2015.
    Reading, comprehension, and written summary (see tips for WRITING) of one research (or
    scientific) article, in English, chosen among the a
    rticles included in the programmes of the
    (neuro-)psychological disciplines of the degree course.
    Conversation on some of the topics discussed during
    the course (you choose) and on your
    Curriculum Vitae in English.
    WEBSITES
    GRAMMAR
    FROM
    http://www.perfect-english-grammar.com/:
    COMPULSORY: Stative verbs, Present Simple and Continuous Tens
    es, Past Tense, Irregular Verbs, Present
    Perfect, Future tenses; Modals; Zero, 1st,2nd, 3r
    d Conditionals; Passive forms (Present and Past te
    nses),.
    You can try and see the same items also from:
    http://www.ego4u.com/;
    or
    http://www.englishgrammarsecrets.com/
    Tips for COMMUNICATION AND WRITING
    http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/
    http://learningcentre.usyd.edu.au/clearer_writing/
    Tips for PRONUNCIATION
    http://howjsay.com/
    http://fonetiks.org/
    Tips for
    LISTENING
    http://breakingnewsenglish.com/listening.html
    (4 ‘Minilessons’)
    http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/g
    eneral/sixminute/
    http://www.speakuponline.it/

    "Students are required to bring to the exams a printed, undersigned and dated copy of their exam program and all exam materials printed and in order".

    facebook logoinstagram buttonyoutube logotype